13% van de Nederlanders meet zelf zijn conditie en gezondheid

13% van de Nederlanders meet zelf zijn conditie en gezondheid

28 september 2016 Uit Door Majorie Former
Dit bericht delen

Slechts 13% van de Nederlanders meet zijn gezondheid en conditie met behulp van een online of mobiele applicatie zoals een app, een hartslagmeter of een smartwatch. Daarnaast geeft 10% aan dit in het verleden wel eens te hebben gedaan. Het merendeel van de Nederlandse bevolking (73%) heeft hier echter nog nooit gebruik van gemaakt. Nederland staat hiermee onderaan op de lijst als het gaat om het zelf meten van je gezondheid en conditie.

Wereldwijd gezien meet 33% van de bevolking tegenwoordig zijn gezondheid en conditie. 18% laat weten dit in het verleden wel eens te hebben gedaan.

De Chinezen staan bovenaan als het gaat om het zelf meten van conditie en gezondheid (45%). In Brazilie en de VS meet 29% van de bevolking hun gezondheid en conditie, gevolgd door Duitsland (28%) en Frankrijk (26%).

Wereldwijd gezien meet 55% hun gezondheid en conditie om in vorm te blijven of te verbeteren. 50% gebruikt meetapparatuur om zichzelf te motiveren en 35% wil hun energielevel verhogen.

Nederlanders in de leeftijdsgroepen 15-19 en 20-29 jaar meten het meest hun gezondheid en conditie (beide 21%).  De leeftijdsgroep 30-39 jaar volgt daarna met 15%. Naarmate de leeftijd toeneemt, daalt het aantal personen dat zijn gezondheid en conditiezelf  zelf meet.

Het onderzoek is uitgevoerd door het Gfk.  GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Onderzoeksrapport

Bron: ANP Perssupport